Onze blog:

Credit management, de trends van vandaag.
Geschreven op 28-08-2018
Lees verder »

Ook problemen met uw financiŽle administratie?
Geschreven op 28-07-2018
Lees verder »

Is uw administratie up to date?
Geschreven op 28-05-2018
Lees verder »

Winst met een kortere betalingstermijn.
Geschreven op 28-04-2018
Lees verder »

Niet voldoende tijd of kennis in huis om uw administratie te verrichten?
Geschreven op 28-03-2018
Lees verder »

Meer blogs

Tips voor een beter creditmanagement.
Geschreven op 28-02-2018
Lees verder

Backoffice support nodig?
Geschreven op 28-01-2018
Lees verder

Debiteurenbeheer uitbesteden?
Geschreven op 28-12-2017
Lees verder

Hoe loopt bij u het debiteurenbeheer in december en januari?
Geschreven op 28-11-2017
Lees verder

Profiteer van de expertise van professionele debiteurenbeheerders.
Geschreven op 28-10-2017
Lees verder

Het einde van een betalingstermijn van meer dan 60 dagen.
Geschreven op 28-09-2017
Lees verder

Laat u aangenaam verrassen wat IVA creditmanagement u te bieden heeft!
Geschreven op 28-07-2017
Lees verder

Bent u tevreden met uw huidige DSO/gemiddelde betalingstermijn?
Geschreven op 28-06-2017
Lees verder

Winst door professioneel debiteurenbeheer.
Geschreven op 28-05-2017
Lees verder

1 maand gratis om de winst te ervaren.
Geschreven op 28-04-2017
Lees verder

Maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Geschreven op 28-03-2017
Lees verder

Het uitbesteden van uw debiteurenbeheer biedt vele voordelen.
Geschreven op 28-02-2017
Lees verder

Winst met een kortere betalingstermijn.
Geschreven op 28-01-2017
Lees verder

Hele fijne jaarwisseling en tot volgend jaar!
Geschreven op 28-12-2016
Lees verder

Factoren die het uitbesteden van uw credit management diensten kunnen beÔnvloeden.
Geschreven op 28-11-2016
Lees verder

Uitbesteding van credit management. De trends van vandaag.
Geschreven op 28-10-2016
Lees verder

Uitbesteding van credit management. Hoe zit dat nou precies?
Geschreven op 28-09-2016
Lees verder

Leverancierskrediet en de belangrijkste spelers in credit management.
Geschreven op 28-08-2016
Lees verder

Veel organisaties worstelen met het dilemma debiteurenbeheer.
Geschreven op 28-07-2016
Lees verder

Debiteurenbeheer uitbesteden = de voordelen van IVA creditmanagement.
Geschreven op 28-06-2016
Lees verder

Debiteurenbeheer uitbesteden = een forse winst voor uw onderneming.
Geschreven op 28-05-2016
Lees verder

Debiteurenbeheer uitbesteden = 10 tot 30% verbetering van het betaalgedrag.
Geschreven op 28-04-2016
Lees verder

Eigen debiteurenbeheer versus debiteurenbeheer uitbesteden.
Geschreven op 28-03-2016
Lees verder

Debiteurenbeheer uitbesteden = wat is dan belangrijk voor u?
Geschreven op 28-02-2016
Lees verder

Debiteurenbeheer uitbesteden = beduidend beter dan goed.
Geschreven op 28-01-2016
Lees verder

Debiteurenbeheer uitbesteden = ook rond de feestdagen gewaarborgd.
Geschreven op 28-12-2015
Lees verder

Debiteurenbeheer uitbesteden = vreemde ogen dwingen.
Geschreven op 28-11-2015
Lees verder

Debiteurenbeheer uitbesteden = nu al het allerbeste idee voor 2016.
Geschreven op 02-11-2015
Lees verder

Debiteurenbeheer uitbesteden = direct besparen.
Geschreven op 28-08-2015
Lees verder

Minder blogs

10 tips voor uw debiteurenbeheer.

Geschreven op 28-06-2018

Om tot een beter creditmanagement te komen, hebben we voor u de volgende 10 tips op een rijtje gezet:

  • Het is verstandig om veel te weten te komen over uw doelgroep. Om goed op de hoogte te blijven, kunt u een screening houden. Door regelmatig uw prospects en klanten te screenen, heeft u de meest recente informatie binnen handbereik. Dit is goud waard!

  • Om risico’s zo klein mogelijk te houden, kunt u verschillende maatregelen nemen. Één van deze maatregelen is het afsluiten van een kredietverzekering. Zo’n verzekering kan u een hoop rust geven en veel ellende voorkomen.

  • Het is verstandig om te controleren of uw Algemene Leverings- en Betalingsvoorwaarden (ALBV) correct zijn. Kloppen deze inderdaad? Heeft u bijvoorbeeld aan eigendomsvoorbehoud gedacht?

  • Goede communicatie is belangrijk. Zeker goede communicatie naar uw klanten kan misverstanden voorkomen. Door uw Algemene Leverings- en Betalingsvoorwaarden op correcte wijze naar uw klanten te communiceren, kan u vooraf problemen ondervangen.

  • Het is verstandig om de factuur op een juist moment te versturen. Het liefst verstuurt u de factuur zo snel mogelijk, hoe eerder hoe beter. Vaak lijkt dit voor de klant ook het juiste moment te zijn. Zo wordt een spoedige betaling gestimuleerd.

  • Bijhouden van taken zorgt in veel gevallen voor efficiëntie. Zo geldt dit ook voor betalingen. De ervaring laat zien dat een dagelijkse verwerking van de betaling veel voordeel oplevert en makkelijker werkt.

  • Als het op aanmaningen aankomt, raden we aan om van te voren een plan op te stellen. Denk na wat voor traject u wilt en zorg voor een mix van schriftelijke en telefonische contactmomenten met uw klanten. Zo voert u effectief en gebalanceerd debiteurenbeheer.

  • Als navolging op het opgestelde traject: zorg ervoor dat u dagelijks dit traject opvolgt. Zo weet u zeker dat u bijloopt met de taken die er te doen staan. Tenslotte, houdt u zo een goed overzicht.

  • Houd voor uzelf bij welke acties u gaat ondernemen en welke acties u al ondernomen heeft. Dit staat garant voor een uitstekend resultaat. Zo heeft u alles “under control”.

  • Last but not least: schakel op tijd een incassobureau in! Een incassobureau kan een hoop problemen voorkomen. Wanneer u te laat een incassobureau inschakelt, zal het traject een stuk lastiger verlopen. Daardoor komt u minder geloofwaardig over naar uw klanten.

Benieuwd naar wat wij voor u kunnen doen?

Neem contact op